Ooh Aah Just a Little Bit Ooh Aah a Little Bit More !

Igår hade jag en sån där  "jag-vill-bara-gå-och-lägga-mig-och-vakna-en-annan-dag-dag" och idag är det bestämt en annan dag. Men den verkar inte vara mycket bättre för det.

Vid första anblick: jag har sovit skitdåligt, har ont i huvudet, helt omotiverad. Känslan av "Vad fan gör jag här?"

Vid närmare eftertanke: kaffe botar det mesta. Motivationen kan triggas igång. Jag vet ju faktiskt vad jag gör här.

Det är dags att analysera lite. Dags att inte ge efter för första känslan, det finns så mycket mer. Jag är där jag vill vara, jag har inte långt kvar, snart är alla vägar öppna. Det går ju framåt vare sig man vill eller inte.
Så efter att ha dammsugit lägenheten och käkat lite gick jag ut med Britt och för en gångs skull tvingade jag ingen att vara min promenadvän i telefon. Rensade huvudet lite och lyssnade på musik. Så vad kom jag fram till?
Livet är här och nu, jag kan göra vad jag vill av den här dagen. Det har varit rätt turbulent de senaste månaderna, väldigt mycket starka känslor och det har involverat allt; kärlek, vänskap, familj, skola. Men ska man komma nån vart är det kanske det som krävs, annars lär man sig ju inget, och vet inte vad det är man vill sträva efter.

Om en vecka tar livet ännu en ny vändning, ska bli spännande att se vad den har att erbjuda. Då är det påsklov också, ska pallra mig mot Örebro och förhoppningsvis blir det mycket party och massa äventyr. På tisdag ska uppsatsen vara inlämnad och det ska banne mig firas att det är över!



En galen sommar är vad jag behöver. Det är lite sorgligt, men sant; jag saknar dem gamla goda Frimis-tiden. Jag saknar fyllekäket på Elvis när Milla alltid snodde bestick och till slut bytte de till plastbestick. Saknar att sitta och frysa på muren på Järntorget och äta flottiga pommes frites med händerna. Jag saknar jakten på efterfest som alltid slutade med att Milla och jag hade 3-4 olika alternativ men alltid gick hem haha.
 


Tack för all omtanke, det betyder fruktansvärt mycket. Önskar jag kunde ge hälften tillbaka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0