En efter-helgen-rapport

Jag tog mitt förnuft till fånga och satte mig på tåget till Örebro i fredags. För att försäkra mig om att jag inte skulle behöva kämpa mer än nödvändigt slängde jag iväg ett sms till mamma och kollade om hon kunde hämta mig på centralen. Fick tillbaka ett sms där det stod: Ring mig!
Efter att ha lyssnat på comviq-tanten som smetar in det faktum att jag är fattig i ansiktet på mig så svarar mamma i mer eller mindre panik att hon fått hämta min lillebror i skolan för han kräktes. Han hade kräkts oavbrutet sen kl 10 på morgonen och då blev jag inte direkt peppad på att åka hem. Så jag förklarade för min kära mor att jag vägrar bli smittad och tänker inte sätta min fot hemma mer än nödvändigt. Det resulterade i att jag tvingade Bosse att låta mig bo hos honom över helgen.

Jag tog en snabbdusch i tvättstugan hemma, för i den vanliga duschen hade min lillebror spytt som en gris, sen kidnappade jag mammas bil och tog mitt pick och pack och installerade mig i Bosses hemliga hus. Vi åkte och hämtade Lollo och efter en cigg med Milla blev det matjakt. Palette och pizza blev det!

Sen åkte vi till Dannie en sväng och kollade på när hon och Agnes förfestade lite smått. Det blev lite Statoil besök och sen kände vi att det fick vara nog med bilåkande för den kvällen. Natten avslutades hos Bo med en vampyrfilm, den var rätt skum.

Lördagen bestod av lite plugg (jag vill här påpeka att Bosse inte ens behövde tvinga mig!) sen blev det burkpantning och en kebabrulle, som blev fel inslagen i kassan, dåligt av Bosse att han inte visste att det skulle bli fel i kassan!

På väg hem i bilen fick Bosse syn på Danny som spatserade på gatan, så jag gjorde en u-sväng och så hamnade vi hemma hos honom och snackade gamla moppe-minnen haha. Sen återvände vi till Bosses batman-hus och vi somnade minsann. Sen kom det 100 barn som ville kolla på film!
För övrigt blev lördagen väldigt lugn och skön. Jag får ta igen festandet på påsklovet om 3 veckor! Då har jag fått lite klirr i kassan.

Söndag  - hemgång. Satt uppe i natt till halv 2 och skrev på mitt tal som jag skulle hålla idag på lektionen och det blev faktiskt rätt lyckat. Nu blir det snart lite lunch och sen har jag ett möte och sen slutar jag för dagen, väldigt skönt eftersom det blev 5 timmars sömn i natt.

Vill bara påpeka att Daniel inte gick till jobbet idag pga att han inte hittade sin mössa hahaha. Har man ingen vettig anledning får man skaffa sig en!




Du är den som under alla dessa år har förstått mig bäst, du är den som alltid sett mina fel och brister och kunnat påpeka det och fått mig att skratta åt mig själv.


Kommentarer
Postat av: Maniak

Meh, tänk om alla får reda på att jag är Batman nu !!! Måste vara lite hemlig fattar du väl !

2009-03-16 @ 23:27:46
URL: http://maniaks.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0