Kalas

Så öppna ögonen, du kan vara min Studmuffin, Lickylollipop, Lovetiger, Honeypie!  - Tyngsta låten!

Cicci a.k.a Bob, ringde mig vid 11 och tyckte att jag hade sovit på tok för länge, för hon var sjukt kaffesugen. Så det var bara att hoppa upp, slänga i sig en macka och dra in till stan. Vi drack kaffe och snackade skit som vanligt. Bland annat om min löjligt skotträdda hund som knappt vill pissa ute längre och Bob tyckte att vi skulle styra färden hem till henne, för på landet smäller de inte smällare längre. Därmed tog vi vårt pick och pack, satte oss på femman hem till mig, hämtade Britt och satte oss i bilen. Första stoppet blev OKQ8 och efter att ha inhandlat varsin Redbull körde vi ut till henne, rastade alla hundar, pratade med fåren, drack té och lyssnade på musik, bra mysigt. Bob och hennes granne hade även julgransplundring. Självklart blev det lite hundfight senare, men det  hör liksom till och ingen blödde och det är ju huvudsaken.
När jag skulle hem sen hade det började snöa galet mycket, såg inte ett skit, men det löste sig när jag kom närmare Göteborg, staden som alltid är fisljummet blöt, och inte på ett bra sätt. Man ska aldrig gå till frisören och tro att man kommer hem med en nystylad fräsch frisyr, det blir snarare som fårull inkletat med daxwax.

Jag har sjävklart inte pluggat ens en gnutta av vad som var planerat under hela lovet och i morgon 8.30 drar skolan igång igen. Har i och för sig bara matte och slutar 9.45 så jag ska inte klaga. Efter lektionen ska jag läsa en bok till 11.30 när Louise slutar och då ska vi göra stadsbiblioteket osäkert! Jag ska nämligen skriva en uppsats på ca 15 - 20 sidor om varför det inte finns ett vaccin till HIV. Slutsats: Jag behöver låna böcker på biblioteket.

För övrigt: känns som att jag fortfarande befinner mig i en bakfylledimma. Behöver en spark i röven och en snöboll i ansiktet så att jag vaknar och inser att jag ska upp till skolan i morgon bitti. När vårterminen är slut i maj har jag äntligen min gymnasiekompetens och har kommit ett steg längre. Bara att köra tills man spyr på allt vad logaritmer och anteckningar heter.

Nu ska jag ta sista kisseturen med hundet. Heja heja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0