Vardagen har återvänt

Imorse ringde klockan 06.45 och jag vaknade väldigt motvilligt, även fast att en viss rapport hade ramlat ner i min mobil i form av ett sms och det gav mig ett brett leende på läpparna, jag var omätbart trött och ställde om den till 07.00. 
Vaknade igen, kände ännu mer motvillighet så jag ställde klockan på 07.20.
Vaknade en gång till och ställde klockan på 07.30.
07.35 stapplade jag upp, gav Britt mat, bytte hennes vatten och stapplade vidare mot badkaret. Satt i badkaret och huttrade, trots jättevarmt vatten, tills klockan var ca 07:50 (och för er som undrar så tvättade jag mig också, satt inte bara).
Drog på mig lite kläder och gick ut med Britt, hon vägrade bajsa och jag var jättestressad så jag tänkte att hon får väl skita inne då i värsta fall och börjar gå hemåt igen. Jag tror att hon knep igen, hon kanske har listat ut att man går hem fortare om man bajsar. Hon ångrade sig på vägen hem i alla fall och självklart bajsar hon på Svenska kyrkans gräsmatta...

Jag ångrade mitt klädval när jag kom in och såg mig själv i spegeln, när jag äntligen kom utanför dörren var klockan 08.17 så jag skickade ett förlåt-för-att-jag-är-sen-sms till Louise och brände iväg med bilen. Plockade upp Louise, åkte lite för fort till skolan. Kände att min kropp skulle strejka om jag inte fick i mig nåt att äta och lite kaffe, så jag sprang inte i panik till lektionen utan satte mig 5 min i caféet och fyllde min mage med lite energi.Lite gladare och piggare går jag mot lektionen och säger vänligt men bestämt till Lennart att jag inte vill ha 4 timmars frånvaro utan bara 1 för att jag kom försent varpå han deklarerar att jag inte kommer få nån frånvaro alls för vi har fritt arbete. DÅ kände jag hur modet sjönk och min kropp skrek: Du hade kunnat sova ut!

Men det blev en del gjort i alla fall, Jenny och jag ska skriva om Frimurar orden och vi kom en liten bit på väg.

Efter skolan åkte jag hem, tvättade ett par maskiner. Har promenerat med Britt, suttit framför datorn. Ätit pizza. Nu är jag jääättetörstig. Snart är det en ny dag också. Men imorgon börjar jag 10.10! Kan ställa om klockan ännu fler ggr. Kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0