Kan det bli bättre?

 
Jag vaknde hyfsat utvilad imorse, hade redan igår bestämt att jag skulle åka och simma idag. Jag åt lite yoghurt, drack några koppar kaffe och spelade lite GH3. Packade sedan min väska med bikini, handduk och sånt och brummade iväg mot badhuset.
Färden gick bra, tills jag svänger förbi Scandinavium och ser en massa hästtransporter och jag insåg då att det är Göteborg Horse Show! Det innebär att det inte finns några parkeringsplatser över huvud taget. Jag vet inte hur många varv jag körde in och ut ur parkeringshus. Efter en timme (jag överdriver faktiskt inte) körde jag tillbaka till badhusets egna parkering och tänker: om jag inte får en parkering nu skiter jag i det. Att jag hade sånt tålamod att jag letade en timme fattar jag inte, men jag var så sugen på att simma. Jag ser en man som möjligtvis är på väg till sin bil så jag hissar ner fönstret och frågar om han ska åka och det skulle han! Yes, äntligen lite tur!
Jag parkerar, går in och kastar på mig bikinin och simmar 1 km. Sen kände jag att jag behövde lite energi så jag gick upp och köpte lite juice. Efter ett par minuters vila hoppade jag i bassängen igen och brände mina muskler ytterligare 1km. Kände mig väldigt nöjd med mig själv efteråt. Satte mig i bastun en stund, duschade länge och bara njöt. När jag väl fått på mig kläder och smörjt in mig och kladdat dit lite maskara på fransarna var det dags för hemgång. Kände mig pigg och fräsch och taggad för lite pluggande + en promenad med Britt.

Men så roligt skulle jag tydligen inte få ha det! Min kropp tyckte att det var dumt att simma så långt på bara lite yoghurt och kaffe och juice och belönade mig med ett migränanfall. Så på vägen hem såg jag farligt lite då min migrän först yttrar sig i synbortfall och flimmer. Yaaay vad kul att resten av dagen är förstörd.... Tryckte i mig 2 värktabletter och lite mer yoghurt för att försöka lindra den sjuka huvudvärken och la mig i sängen för att däcka. Jag sov från och till i en och en halv timme ungefär, och här sitter jag nu. Galet rolig lördag :D

Kommentarer
Postat av: jannike

rocky är bäst!

2009-03-05 @ 12:37:52
URL: http://turnintoyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0