Spännande

Jag fick en förfrågan av Jossan att hänga med ut och dricka nån öl eller två igår och bestämde mig för att följa med. Eftersom både Jossan och jag skulle upp tidigt idag för att vara i skolan på Öppet Hus så var vi helt inställda på att vi bara skulle dricka en öl eller två och åka hem hyfsat tidigt. Jag tänkte; jag har inte så mycket pengar så jag dricker en skvätt hemma först medan jag gör i ordning mig. Väl på Babar började kvällen inte särskilt lovande; Ozcar bjöd på en stooor shot. Jag tror att det var ungefär där det . Bussen stabörjade gå utför. Vi åkte inte hem tidigt heller, utan gick vidare och shotade ännu mer. Jag var inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk när det väl var dags att tänka på hemgång. Det blev en cheeseburgare på McDonalds och sen tog jag bussen hem. Den stannade på eketrägatan och så kollade jag när spårvagnen skulle gå därifrån, för det är i alla fall 4 hållplatser hemifrån mig. Jag tyckte uppenbarligen att det var bättre att gå 2km hem, dyngrak, i Biskopsgården kl 2 på natten istället för att vänta 11 min på vagnen. Meeen det gick ju bra det med.
Somnade väldigt fort och vaknade vid 7-tiden och då tyckte min mage att det var dags för första toalettbesöket. Nån timme senare var det dags igen. 09:10 väckte daniel mig och sa att jag borde gå upp om jag ska hinna till skolan, varpå jag hävdade bestämt att jag inte behöver gå upp än och att jag har ställt klockan. Han påpekar då snällt att vi har ställt om klockan till sommartid så den är 10:10. Uuuuunderbart. Jag hade inte alls ont i huvudet, höll inte på att kräkas vid minsta rörelse och kände mig jättetaggad för att åka till skolan!
Jag satte mig i mörkret i badkaret en lång stund och försökte må bättre. Åt lite yoghurt och försökte må bättre. Inget hjälpte, Daniel fick hjälpa mig på med skorna och ge mig jackan jag hade slängt på golvet, för hade jag böjt mig fram hade jag på riktigt spytt rakt ut. Härlig morgon!
Väl i skolan såg jag att Jossan mådde ungefär lika dåligt som jag, så jag var inte ensam i alla fall. Det har varit en hemsk dag men samtidigt är jag vid gott mod och känner mig glad, men trött. Och huvudet bankar fortfarande. Tror att jag ska sova en sväng... Kanske lyxa till det med lite glass.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det var ju lätt värt det!! Repris ikväll?? ;) Eller inte

2009-03-31 @ 14:46:13
URL: http://brevell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0