Höga berg och djupa dalar

Ena stunden glad, nästa sekund helt omotiverad. Får ett samtal - börjar storlipa. Får ytterligare ett samtal - börjar le. Vet inte om jag kan lita på mig själv, vilket är upp, vilket är ner? Ena sekunden tåras ögonen av skratt, nästa tåras de av bråk. Men jag tror att det är bättre med toppar och dalar, istället för en grå linje av nåt mellanting där inget känns varken riktigt bra eller riktigt dåligt. Jag vet vilken kapacitet jag har, jag vet att jag kan klara det här, men när de där sekunderna av panik och hopplöshet sparkar en i magen är jag helt oförmögen att se något ljus i tillvaron alls. Då tror jag verkligen att allt kommer skita sig.
 
Det bästa med att bryta ihop är att det finns personer i ens omgivning som kan ge en realitychecks. Personer som ringer precis i rätt sekund och säger rätt saker.  Tajmat och klart in i minsta detalj.
För ca 2 timmar sedan kändes det som att benen inte bar mig längre, men nu är de fan på språng igen! Tack!

Kommentarer
Postat av: Maniak

Pluggar du, så P L U G G A R jag... ;)

2009-03-09 @ 00:53:39
URL: http://maniaks.blogg.se/
Postat av: jannike

bra skrivet. håller med in i minsta stavelse.

puss!

2009-03-09 @ 12:18:51
URL: http://turnintoyou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0